Konferencja
Digital Signage Trends 2009
Nośniki cyfrowe
jako element nowoczesnej komunikacji
marketingowej
Patronat Honorowy: Polish Digital Signage Association
Sponsor Generalny: NEC Display Solutions
Miejsce: Hotel Jan III Sobieski, Plac Artura Zawiszy 1, Warszawa
Data: 16-17 września 2009
KRÓTKA RELACJA
W dniu 17 września br. w Warszawie zakończyła się pierwsza edycja
międzynarodowej konferencji Digital Signage Trends 2009. W imprezie
uczestniczyło ponad 200 uczestników zainteresowanych tematem cyfrowej
komunikacji marketingowej. W trakcie dwudniowego forum przeprowadzono
cieszące się ogromnym zainteresowaniem debaty tematyczne i wygłoszono aż
37 prelekcji.
O CZYM MÓWIONO
Organizatorzy konstruując agendę konferencji potraktowali temat bardzo
szeroko i wyczerpująco. Przedstawiono przede wszystkim wiele studiów
przypadków, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Prelekcje opisujące
realizacje systemów Digital Signage dotyczyły miedzy innymi wdrożeń w
sieciach: Empik, Rossmann, Alior Bank, Banku BZ WBK, Carrefour, SPAR, a
także realizacji w galeriach handlowych, lokalach rozrywkowych,
gastronomicznych oraz środkach transportu publicznego.
Zaprezentowano nie tylko systemy reklamowe, ale również informacyjne,
np. wspierające pracę administracji publicznej, czy sądów. Podczas
konferencji szeroko omówiono również zagadnienia sprzętowe. Obszerne
bloki tematyczne dotyczyły nośników, playerów Digital Signage oraz
oprogramowania DS. Poruszono także kwestie prawne, związane z
dystrybucją treści Digital Signage.
NAJCIEKAWSZE PUNKTY
Dużym zainteresowaniem uczestników Digital Signage Trends 2009 cieszyły
się debaty tematyczne. W trakcje konferencji odbyły się dwie takie
dyskusje. Pierwsza dotyczyła kreacji kontentu DS, a swoje zdanie w tej
kwestii zaprezentowali z jednej strony praktycy: przedstawiciele
renomowanych agencji reklamowych, agencji kreacyjnych oraz firm
konstruujących i zarządzających sieciami DS, z drugiej zaś strony
autorytety naukowe z dziedziny marketingu – m.in. doc. Bogusław
Kwarciak. Kolejna debata tematyczna dotyczyła pomiarów skuteczności
przekazu Digital Signage. W dyskusji starli się przedstawiciele agencji
badawczych: Pentor Research International oraz Dom Badawczy Maison wraz
z przedstawicielami firm oferujących własne rozwiązania do badania
skuteczności przekazu (np. system iCapture).
NIE TYLKO PRELEKCJE
W trakcie dwóch dni konferencyjnych, równolegle z wykładami odbywały się
również warsztaty. W dwóch salach wystawienniczych na powierzchni ponad
300 m2 zaprezentowali swoje rozwiązania producenci sprzętu, rozwiązań
informatycznych DS oraz podmioty projektujące, wdrażające oraz
zarządzające sieciami DS. Wykłady i warsztaty były jednocześnie tłem do
wielu owocnych rozmów biznesowych, gdyż konferencja przyciągnęła zarówno
głównych graczy rynku DS w Polsce, jak i wiele firm i instytucji
zainteresowanych tą formą komunikacji z klientem.
PLANY
Wysoka frekwencja i zainteresowanie poruszaną tematyką, udział ekspertów
zagranicznych, a także interesująca ekspozycja rozwiązań DS utwierdziły
organizatorów przedsięwzięcia w planach ustanowienia Digital Signage
Trends imprezą cykliczną.